• Výchovný poradca


        • Výchovný poradca Ti pomôže otvoriť dvere, ale vstúpiť do nich musíš Ty sám.
          (základná filozofia Asociácie výchovných poradcov)

           

          výchovná poradkyňa: PaedDr. Jaroslava Markovičová
          konzultačné hodiny pre rodičov i žiakov: podľa dohody
          email: markovicova@spgslevoca.sk

           

          Výchovné poradenstvo ponúka:

          - poradenstvo pri riešení problémov študentov  v ich osobnostnom, vzdelávacom a profesijnom vývine,
          - poradenstvo pri riešení náročných životných situácií, zvládania stresových a záťažových situácií,
          - prevenciu delikvencie, závislosti a sociálno-patologických javov.

           Osobitnú pozornosť venuje:

           - poruchám vývinu detí a mládeže, prevencii a náprave, 

          - študentom so špeciálnymi výchovno-vzdelávacími potrebami (dyslexia, dysgrafia a pod.).

          Výchovná poradkyňa spolupracuje:

          - s vedením školy, triednymi učiteľmi, ostatnými pedagógmi školy,         
          - s centrom pedagogicko-psychologických poradenstva a prevencie,
          - v prípade potreby zabezpečí bezplatné a diskrétne poradenstvo.

          V oblasti osobnostného vývinu ide o nasledovné problémy:

          - študent má problémy sám so sebou, je neistý, málo sebavedomý, nekomunikatívny,
          - trémista, nevie si nájsť miesto v kolektíve ...,
          - prostredie má problémy so študentovým rušivým správaním,
          - partnerské problémy.

          V oblasti vzdelávacieho vývinu sa zaujíma o:

          - študentov 1. ročníka s výrazným zhoršením prospechu v porovnaní so ZŠ,
          - študentov celkovo prospechovo slabých, ktorí majú problémy so zvládaním učiva,
          - študentov, ktorí vykazujú nápadný rozdiel v prospechu niektorých predmetov,
          - nadaných študentov, ktorí sa učia pod svoje možnosti,
          - nadaných študentov.

          V oblasti profesijného vývinu ide o žiakov, ktorí:

          - nevedia, kam by mali ísť študovať po skončení našej školy,
          - váhajú medzi dvoma alebo viacerými alternatívami,
          - chcú si overiť správnosť svojej voľby,
          - majú neadekvátne ašpirácie.