• Profil absolventa

          • Absolvent študijného odboru 7662 M animátor voľného času je kvalifikovaným, samostatným, tvorivým pracovníkom, ktorý projektuje, pripravuje, usmerňuje a organizuje voľný čas vo výchovných, vzdelávacích a kultúrnych zariadeniach a inštitúciách (výcvikové štúdiá, voľnočasové centrá, múzeá, galérie, knižnice, kultúrne a umelecké zväzy a spolky), v oblasti zdravia a športu (kúpeľné a medicínske centrá, sanatóriá, športové štúdiá a fitcentrá), v oblasti verejnej správy a prostriedkov masovej komunikácie (štátna správa a samospráva, médiá, nakladateľstvá, kiná, videotéky, multimediálne strediská), v oblasti gastronómie, ubytovania a zábavy (hotely, penzióny, hudobné lokály, centrá zábavy a parky voľného času, diskotéky), v oblasti cestovného ruchu (poradenské centrá cestovného ruchu, kúpeľné strediská a dovolenkové centrá, prázdninové a dovolenkové kluby), v oblasti sociálnej starostlivosti (centrá sociálnej starostlivosti, azylové domy, domovy dôchodcov, detské domovy).

            Absolvent odboru má všeobecný kultúrny rozhľad získaný štúdiom všeobecnovzdelávacích predmetov v spojení s potrebnými odbornými teoretickými poznatkami z oblasti pedagogiky, psychológie, sociológie, teórie a riadenia kultúry a metodiky činností voľného času. Má vedieť organizovať voľný čas detí, dospelých i seniorov tak, aby ich činnosti boli obsahovo hodnotné, pre adresátov žiaduce a príťažlivé a spoločensky prospešné. Dokáže skúmať a rozoznávať potreby a záujmy svojich zverencov, ich úroveň a možnosti rozvoja. Je schopný podnecovať a podporovať ich jedinečné vlohy a rozvíjať ich tvorivosť. Vie poradiť ako optimálne využívať voľný čas a podporiť vytváranie správnych návykov v režime dňa. Vie si stanoviť ciele, prostriedky a postupy práce, sprostredkovať aktivity umožňujúce relax, zábavu i rozvoj osobnosti klientov. Uplatňuje špecifiká edukačnej práce a integrácie detí zdravotne, telesne, zmyslovo či duševne postihnutých i špecifiká edukačnej práce s deťmi zo sociálne menej podnetného prostredia, s osobitným zreteľom na rómske deti. Sú schopní aplikovať nadobudnuté vedomosti a zručnosti v praxi, projektovať, zorganizovať, zrealizovať aktivity, vyhodnotiť prácu svoju i svojich kolegov.

            Dôležitou súčasťou profilu absolventa sú jeho vedomosti a spôsobilosti z oblasti hygieny a bezpečnosti práce, starostlivosti o zdravie a jeho ochranu, tvorby a ochrany životného prostredia, vrátane starostlivosti o kultúru práce a pracovné prostredie Dokáže sa orientovať v platnej legislatíve a konať v súlade s ňou. Vie vyhotovovať a vybavovať požadované písomnosti.

            V správaní absolventa tohto odboru dominuje tolerancia, empatia a prosociálne cítenie. Je komunikatívny a zručný v nadväzovaní a sprostredkovaní kontaktov, má kultivované vystupovanie a prejavy. Vyznačuje sa vysokým stupňom sebaregulácie a sebakontroly, schopnosťou spolupráce. V záujmových činnostiach aktívne rozvíja svoje zručnosti, schopnosti i vedomosti. Má vytvorený návyk ďalšieho vzdelávania a sebavzdelávania. Má predpoklady na ďalší odborný, profesionálny i osobnostný rozvoj, inováciu práce i prehlbovanie vedomostí a zručností. Je naklonený a otvorený novým trendom a metódam v danej profesii.

            Vedomosti získané štúdiom tohto študijného odboru umožnia absolventovi pokračovať v štúdiu na vysokej škole, predovšetkým humanitného zamerania.

        • Dĺžka štúdia4 roky
          Forma spôsob a organizácia štúdiadenné štúdium pre absolventov základnej školy
          Študijný odbor určený prechlapcov a dievčatá
          Nevyhnutné vstupné požiadavky na štúdium• podmienky prijatia na štúdium ustanovuje vykonávací predpis o prijímacom konaní na stredné školy a úspešné ukončenie 9. ročníka základnej školy • zdravotná spôsobilosť uchádzača o štúdium (1. - 2. zdravotná skupina)
          Spôsob ukončenia štúdiamaturitná skúška
          Doklad o dosiahnutom vzdelanívysvedčenie o maturitnej skúške
          Poskytnutý stupeň vzdelaniaúplné stredné odborné vzdelanie klasifikácia stupňov vzdelania podľa ISCED 3A
          Možnosti pracovného uplatnenia absolventaanimátori a pedagógovia voľnočasových aktivít v centrách voľného času, v kultúrno-informačných kanceláriách a centrách, v kúpeľoch, strediskách cestovného ruchu, cestovných kanceláriách, pracovníci v sprievodcovských službách
          Nadväzná odborná príprava (ďalšie vzdelávanie)vysokoškolské štúdium v príbuzných odboroch – animátor a pedagóg voľnočasových aktivít (Prešov, Nitra), štúdium kulturológie a etnológie, dejín kultúry a umenia, štúdium riadenia cestovného ruchu a manažmentu a pod.