Sociálno-výchovný pracovník
7661 6 sociálno-výchovný pracovník
Učebný plán
Škola (názov, adresa)
Stredná pedagogická škola, Bottova 15A,
054 01 Levoča
Názov ŠkVP
Pedagogika vzdelávania a výchovy, animácie a sociálnych služieb
Kód a názov ŠVP
76 Učiteľstvo
Kód a názov študijného odboru
7661 6 sociálno-výchovný pracovník
Stupeň vzdelania
úplné stredné odborné vzdelanie – ISCED 3A
Dĺžka štúdia
4 roky
Forma štúdia
denná
Druh školy
štátna
Vyučovací jazyk
slovenský jazyk
Kategórie a názvy vyučovacích predmetov
Počet týždenných vyučovacích hodín v ročníku
1.
2.
3.
4.
Spolu
Všeobecnovzdelávacie predmety
22
16
14
12
64
Jazyk a komunikácia
slovenský jazyk a literatúra a)
3
3
3
4
13
prvý cudzí jazyk a)
4
3
3
4
14
druhý cudzí jazyk a)
3
3
2
2
10
Človek, hodnoty a spoločnosť
etická výchova/náboženská výchova a), b)
1
1
-
-
2
dejepis
2
1
-
-
3
náuka o spoločnosti[1]
1
1
1
-
3
Človek a príroda
ekológia
-
-
1
-
1
biológia
2
-
-
-
2
Matematika a práca s informáciami
matematika a)
2
2
2
-
6
informatika a)
2
-
-
-
2
Zdravie a pohyb
Telesná a športová výchova a), c)
2
2
2
2
8
Odborné predmety
11
17
15
16
59
pedagogika
2
2
-
-
4
psychológia a)
2
2
2
1
7
špeciálna pedagogika
-
1
1
1
3
sociálna pedagogika
-
2
-
-
2
sociálno-právna ochrana
-
-
2
2
4
sociológia
-
2
2
2
6
sociálno-psychologický výcvik d)
2
2
-
-
4
metódy sociálnej práce a)
-
-
2
2
4
biológia a starostlivosť o zdravie
1
2
1
-
4
metodika edukačných činností a) ,e)
2
2
2
2
8
právna náuka
-
-
-
2
2
administratíva a korešpondencia a)
2
-
-
-
2
aplikovaná informatika a)
-
2
-
1
3
prax a), f), g)
-
-
3
3
6
Voliteľné predmety h)
0
0
4
6
10
augmentatívna komunikácia
-
-
2
2
4
hra na hudobný nástroj
-
-
2
2
4
konverzácia v cudzom jazyku
-
-
2
2
4
kreatívna hudobná výchova
-
-
2
2
4
manažment a marketing sociálnej práce
-
-
2
2
4
multikultúrne spolužitie
-
-
-
2
2
neziskové organizácie
-
-
2
2
4
pohybová kultúra
-
-
2
2
4
pracovné techniky
-
-
2
2
4
literárny seminár
-
-
-
2
2
tvorivá dramatika
-
-
2
2
4
sociálno-psychologický výcvik
-
-
-
2
2
vedenie krúžku záujmovej činnosti
-
-
2
2
4
výcvik komunikačných zručností
-
-
-
2
2
výtvarné techniky
-
-
2
2
4
Spolu
33
33
33
34
133
Nepovinné predmety n)[2]
Odborné vzdelávanie
Športové hry
Zborový spev
Ochrana života a zdravia j)[3]
Telovýchovno-výcvikový kurz
Plavecký kurz k)
Lyžiarsko-výcvikový kurz m)
Prehľad využitia týždňov
Činnosť
1. ročník
2. ročník
3. ročník
4. ročník
Vyučovanie podľa rozpisu
33
33
33
30
Maturitná skúška
-
-
-
1
Časová rezerva(účelové cvičenia, kurzy, opakovanie učiva, exkurzie, výchovno-vzdelávacie akcie a i.)
4
4
5
3
Plavecký kurz s metodikou
1
-
-
-
Kurz ochrany života a zdravia
1
Odborná prax
2
2
2
3
Spolu týždňov
40
40
40
37
Poznámky k učebnému plánu:
a) Trieda sa môže deliť na skupiny podľa súčasne platnej legislatívy.
b) Predmety etická výchova/náboženská výchova sa vyučujú podľa záujmu žiakov v skupinách najviac 20 žiakov. Predmety nie sú klasifikované, na vysvedčení a v katalógovom liste žiaka sa uvedie „absolvoval/-a“.
c) Predmet telesná a športová výchova možno vyučovať 1 hodinu týždenne aj v popoludňajších hodinách a spájať ju do viachodinových celkov.
d) Predmet sociálno-psychologický výcvik sa neklasifikuje. Na vysvedčení a v katalógovom liste žiaka sa uvedie „absolvoval/-a“.
e) Predmet má teoreticko-praktický charakter. Zastúpenie teoretického vzdelávania z celkového obsahu predmetu počas štúdia je cca 50%. Zastúpenie praktickej prípravy (formou cvičení) z celkového obsahu predmetu počas štúdia je cca 50%.
f) Pre kvalitnú realizáciu vzdelávania je potrebné vytvárať podmienky pre osvojovanie požadovaných praktických zručností a činností formou cvičení (v laboratóriách, odborných učebniach a pod.) a praxe. Na cvičeniach a praxi sa môžu žiaci deliť do skupín, najmä s ohľadom na bezpečnosť a ochranu zdravia pri práci a na hygienické požiadavky podľa platných predpisov. Počet žiakov na jedného učiteľa je stanovený platnou legislatívou.
g) Vyučovací predmet prax sa neklasifikuje v 1. polroku v 3. ročníku a v 2. polroku vo 4. ročníku. Na vysvedčení žiaka a v katalógu sa uvedie „absolvoval/-a“. Vyučovací predmet možno v rozvrhu plánovať blokovo. Súčasťou predmetu prax je odborná prax, ktorú žiaci absolvujú počas štúdia v 1., 2. a 3. ročníku v rozsahu 10 pracovných dní, 6 hodín za jeden deň a vo 4. ročníku 15 pracovných dní, 6 hodín za jeden deň.
h) Žiaci si môžu podľa záujmu a potrieb vybrať v 3. ročníku voliteľné predmety v rozsahu 4 hodín a vo 4. ročníku v rozsahu 6 hodín. Na štúdium voliteľných predmetov možno vytvárať skupiny žiakov z rôznych tried alebo ročníkov. Predmet výcvik komunikačných zručností sa neklasifikuje. Na vysvedčení a v katalógovom liste žiaka sa uvedie „absolvoval/-a“. Ostatné voliteľné predmety sú klasifikované. Medzi voliteľné predmety v ponuke je zaradený aj predmet konverzácia v cudzom jazyku , ktorý zaraďujeme do vzdelávacej oblasti odborné vzdelávanie .Svojím obsahom je zameraný na rozvíjanie jazykových kompetencií v príslušnom odbore.
i) Žiaci v 1. – 3. ročníku absolvujú exkurzie (1 až 2 dni v školskom roku) na prehĺbenie, upevnenie a rozšírenie poznatkov získaných v teoretickom vyučovaní. Exkurzie sú súčasťou výchovno-vzdelávacieho procesu. Pripravuje a vedie ich učiteľ, ktorého vyučovací predmet najviac súvisí s obsahom exkurzie.
j) Povinnou súčasťou výchovy a vzdelávania žiakov študijných odborov stredných odborných škôl v SR je učivo „Ochrana života a zdravia“. Obsah učiva sa realizuje účelovými cvičeniami a samostatným kurzom na ochranu života a zdravia. Cvičenia sa uskutočňujú v 1. a 2. ročníku priamo v teréne. Samostatný kurz je organizovaný v 3. ročníku a je súčasťou plánu práce školy.
k) Povinnou súčasťou odborného vzdelávania a prípravy je plavecký kurz s metodikou, ktorého súčasťou je tiež kurz prvej pomoci. Kurz sa realizuje v 1. ročníku v rozsahu 5 dní. Riaditeľ školy má možnosť presunúť kurz do iného ročníka.
l) Vyučujúci sú povinní zohľadňovať otázky bezpečnosti a ochrany zdravia pri práci a starostlivosti o životné prostredie.
m) Lyžiarsko-výcvikový kurz je dobrovoľný.
n) Žiaci v 1. - 4. ročníku môžu navštevovať nepovinné predmety v rozsahu 2 hodín týždenne v predmete. Predmety nie sú klasifikované, na vysvedčení a v katalógovom liste žiaka sa uvedie „absolvoval/-a“. Vyučovanie sa organizuje v popoludňajších hodinách.
S platnosťou od 1.9.2011 počnúc 1. ročníkom
[1] ISCED 2C, ISCED 3C, ISCED 3A, s platnosťou od 1. septembra 2009 začínajúc 1. ročníkom nasledovne: Vo vzdelávacej oblasti „Človek, hodnoty a spoločnosť“ sa zmenil názov vyučovacieho predmetu „Náuka o spoločnosti“ na „Občianska náuka“;
[2] Do ŠkVP sa pridávajú nepovinné predmety Zborový spev a Športové hry na posilnenie odborného vzdelávania
[3] ISCED 2C, ISCED 3C, ISCED 3A, s platnosťou od 1. septembra 2009 začínajúc 1. ročníkom nasledovne: Vo vzdelávacej oblasti „Účelové kurzy/cvičenia“ sa zmenil názov kurzu „Ochrana človeka a prírody“ na „Ochrana života a zdravia“;